برنامه نویسی کودکان و نوجوانان با اسکرچ (CS50S)

سرفصل های دوره

مقدمه ای بر برنامه نویسی با استفاده از Scratch، یک زبان برنامه نویسی بصری که از طریق آن برنامه نویسان مشتاق می توانند با کشیدن و رها کردن بلوک های گرافیکی (که شبیه قطعات پازل هستند) به جای تایپ متن، کد بنویسند. Scratch که در ابتدای دوره مقدماتی علوم کامپیوتر کالج هاروارد، CS50 مورد استفاده قرار گرفت، در آزمایشگاه رسانه MIT طراحی شد و به دانشجویان بدون تجربه قبلی در برنامه نویسی برای طراحی انیمیشن ها، بازی ها، هنرهای تعاملی و داستان های خود توانمند می شود. با استفاده از Scratch، این دوره دانش آموزان را با اصول برنامه نویسی آشنا می کند، که نه تنها در خود Scratch بلکه در زبان های مبتنی بر متن سنتی (مانند جاوا و پایتون) نیز یافت می شود.

موضوعات عبارتند از: توابع، که دستورالعمل هایی هستند که وظایف را انجام می دهند. مقادیر بازگشتی، که نتایجی هستند که توابع ارائه می کنند. شرایط، از طریق آن برنامه ها می توانند تصمیم بگیرند که آیا برخی از اقدامات را انجام دهند یا خیر. حلقه ها، که از طریق آن برنامه ها می توانند بارها و بارها اقدام کنند. متغیرهایی که از طریق آنها برنامه ها می توانند اطلاعات را به خاطر بسپارند. و بیشتر در نهایت این دوره دانشجویان را برای دوره های بعدی برنامه نویسی آماده می کند.

 دوره ی بعدی مبانی کامپیوتر

تعداد جلسات: ۸ جلسه

طول هر جلسه : ۱ ساعت ونیم

قیمت دوره : ۱ میلیون ۲۵۰ هزار تومان